Charla con Xián Lois Alcayde Dans

Xián Lois Alcayde Dans O día 7 de decembro, no ámbito da Semana dedicada á lembranza do escritor Xosé Neira Vilas, o alumnado do centro tivo un encontro con Xián Lois Alcayde Dans, gañador do I Concurso “Balbino” de Relatos coa obra “Camiños na sombra” publicada por Fervenza Edicións.

Xián Lois, alumno do IES María Casares hai escasos anos, falounos dos seus comezos como escritor, tanto de ficción como de textos xornalísticos, da temática e técnica narrativa do seu libro, da súa visión do rural contemporáneo e das posibilidades que ofrecen as novas tecnoloxías á hora de publicar.

O encontro rematou coa intervención do alumnado que realizou numerosas preguntas ao auto. A continuación pode escoitar o audio da súa intervención. ​

Obradoiro de Formación en Prácticas Restaurativas para o Alumnado

Con data 15 e 16 de decembro de 2016 desenvolveuse no noso IES un obradoiro de formación en Prácticas Restaurativas dirixido aos alumnos do Equipo de Convivencia e Mediación, obradoiro que ven a dar continuidade ás xornadas realizadas para o profesorado nos dous cursos anteriores.
As Prácticas Restaurativas son unha metodoloxía que se ven desenvolvendo dende fai anos con grande éxito en institucións que traballan con poboación xuvenil, sexa dende una perspectiva xudicial, social ou educativa. A súa idea central é abandonar os modelos tradicionais punitivos de xestión (modelos retributivos, que non teñen eficacia) sustituindoos por modelos restaurativos.
Asistiron un total de 24 alumnos e o relator foi Ferrá Erra Más, presidente da Associació Catalana de Pràctiques Restauratives e membro da Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (DGAIA). A duración foi de 10 horas de formación. Ferrán ten unha ampla experiencia con menores. Estivo traballando para unha ONG en Bolivia, nun centro penitenciario, colaborando na creación dun proxecto educativo para os mozos internos.
Ferrá traballou directamente cos alumnos do equipo de mediación, para proporcionarlles una formación básica como facilitadores de círculos restaurativos, de xeito que sexan capaces de moderar círculos nos que se poidan xestionar problemas de convivencia entre o alumnado.
A maiores impartiu unha charla a 3º e 4º de ESO e bacharelato na que lles transmitiu as súas vivencias e experiencias.